Sociální sítě

neděle 14. prosince 2014

Kreativní učení



Už vás někdy napadlo, že ani po deseti letech učení se anglicky, se stále nedomluvíte?

Jistě, bylo to s přestávkami, pracujete u toho. Ale stejně, je toto efektivní?  A baví vás to ještě? Zkusili jste to někdy jinak než biflovat slovíčka a gramatiku?

Nejde tady jen o výuku angličtiny, nebo jazyků obecně, ale o fungování našeho mozku.
Víte jaký je rozdíl mezi funkcí levé a pravé mozkové hemisféry?
Představte si, že stačí jen se na věci dívat jinak a zvládnete všechno. Zavřete oči a vzpomeňte si na něco pěkného, co jste prožili. Představujete si příběh napsaný, určitě ne, defiluje před vámi film. Věci si snadno pamatujete v obrazech, ne jako slova. Tak proč toho nevyužíváme? Proč biflujeme slova, proč neprožíváme příběhy?
Učím angličtinu, francouzštinu a kreslení pravou mozkovou hemisférou. Nejsem učitelka ve škole, takže mohu učit podle svých představ. A baví to mě i studenty. A mám i výsledky. Je jedno, co se učíte, vše je propojeno.
Z poslední doby mám velice zajímavou zkušenost. Přišla ke mně slečna na pokračování kurzu kreslení pravou mozkovou hemisférou a řekla mi, že půl roku potom, co absolvovala první kurz kreslení se škole ve všech předmětech zlepšila o stupeň.
Stačí jen více propojit obě hemisféry, na učení se dívat jinak. Je to zábavné a opravdu to nebolí.   


Žádné komentáře:

Okomentovat